Horst Kuehne
20-01-2006, 09:52
Ja, kära vänner, efter de senaste 4 veckors ibland mycket hårda ”strider” på tyska fiskesajter ang. storsloken, gäddbonkande och C&K kan jag berätta att jag lyckades ganska bra med att ”försvara” storslokens färger. Jag blev i processen också kallat det ena och det andra, allt till senil gubbe, blev jämfört med gångna till nuvarande mer eller mindre begåvade världsledare och man även anklagade mig för att ha ”kontakter eller familjeband till terrorister”, allt p.g.a. gäddbonkning! Man t.o.m. hotade mig med stryk, men då kunde jag inte låta bli att på ett ”lätt flinande sätt” inbjuda dessa killar att komma upp och göra ”slag i saken”! Trots allt lyckades jag ganska bra med att ”hålla hundarna borta från mina hasor”. En av redaktörerna tvingades att för första gången i forumets historia stänga av temat på en av de största tyska fiskesajter p.g.a. alla fula påhopp på mig. Men ni må tro att det var en mycket givande tid för mig. Sällan har jag skrattat så gott! Det roligaste var dock att jag trots allt ”C&R-krigande” har fått några fantastiska kontakter med mycket positiva, kunniga, toleranta och livserfarna människor där nere i Tyskland!
Roligt var också att jag under alla ”heta diskussioner” kom över ett för mig helt nytt uttryck. Alla känner väl vid det här laget till C&R och C&K men vad tror ni betyder ”C&F”? Jo – Catch and ”FREEZE”! Uttrycket används främst i Tyskland för att något föraktfullt beskriva fiskare som i frysväskor tar med sig hem alla fisk de lyckats fånga! Tro vad ni vill om uttrycket ”C&F” – men det är minst sagt roligt, åtminstone för mig! Kanske borde storsloken tillverka ett nytt tygmärke – C&F?
Hälsningar och ”skitfiske på er”!
Hoss
Roligt var också att jag under alla ”heta diskussioner” kom över ett för mig helt nytt uttryck. Alla känner väl vid det här laget till C&R och C&K men vad tror ni betyder ”C&F”? Jo – Catch and ”FREEZE”! Uttrycket används främst i Tyskland för att något föraktfullt beskriva fiskare som i frysväskor tar med sig hem alla fisk de lyckats fånga! Tro vad ni vill om uttrycket ”C&F” – men det är minst sagt roligt, åtminstone för mig! Kanske borde storsloken tillverka ett nytt tygmärke – C&F?
Hälsningar och ”skitfiske på er”!
Hoss