Visa fullständig version : Första inlägget
Hejsan!
Tack för en mycket bra sida och ett väldigt bra budskap. Gäddor ska bankas och slängas åt räven! C&R ska endast användas vid fiske efter ädelfisk enl mig ivf.
http://www.thebop.se/temp/pike.jpg
Lägger upp en liten bild från i sommras. Tagen på Mosjön strax utanför Östersund.
KEEP ON BONKING!
Horst Kuehne
11-01-2006, 19:02
Grattis till ett mycket fint kort! Men vad är det för vak nedanför slemmisen? Är det kanske Storsjöodjuret som ville sno din middag? Skämt åsida, det är ett mycket vackert kort! Bonka vidare!
Skitfiske på dig,
Hoss
puttestuts
17-01-2006, 17:29
Hejsan!
Tack för en mycket bra sida och ett väldigt bra budskap. Gäddor ska bankas och slängas åt räven! C&R ska endast användas vid fiske efter ädelfisk enl mig ivf.
http://www.thebop.se/temp/pike.jpg
Lägger upp en liten bild från i sommras. Tagen på Mosjön strax utanför Östersund.
KEEP ON BONKING!
Fin bild, men varför fiskar du i en sjö som inte innehåller ädelfisk, för det kan väl inte vara så att du gillar fiska gädda??
Horst Kuehne
18-01-2006, 12:29
DÄR finns väl inga ädelfisk, det finns ju alldeles för dåliga gäddfiskare runt sjön? Jag ställer gärna upp några timmar, bara jag får bra betalt för det, hehehe! Men visst är bilden jättebra?
Hälsningar,
Hoss
Jag hänger gärna på och bonkar lite slemmisar för nu när Älgjakten börjar närma sig slutet så börjar jag genast att snegla preisten som ligger där nypolerad och väntar på nya äventyr.
DÄR finns väl inga ädelfisk, det finns ju alldeles för dåliga gäddfiskare runt sjön? Jag ställer gärna upp några timmar, bara jag får bra betalt för det, hehehe! Men visst är bilden jättebra?
Hälsningar,
Hoss
Ja du Hardy vi har många tuber att fylla :)
Fin bild, men varför fiskar du i en sjö som inte innehåller ädelfisk, för det kan väl inte vara så att du gillar fiska gädda??
Jorå.. Nog gillar jag att fiska gädda alltid.. Har precis även börjat använda flugspö i jakten på slemmisarna.. Det är en upplevelse kan jag lova ;)
Jag hänger gärna på och bonkar lite slemmisar för nu när Älgjakten börjar närma sig slutet så börjar jag genast att snegla preisten som ligger där nypolerad och väntar på nya äventyr.
Fasen, med en sån här rate på inläggen Hardy så har du lätt fördubblat antalet till år 2008! Vi håller i hatten inför dina blixtrande gäddfiskefingrar. Tur du är snabbare när du gör mothugg. :D
Träffade ett av dina fans i julas btw..
Är detta den nya massörskan som vi ska ha med i båten till sommaren?Och som ska ta hand om våra värkande axlar, JaJa! Inga brudar i båten sa vi,såna där kan få en att tappa skärpan på fisket,men vi är för det mesta högt placerade så vi kanske har råd med en sån där.
Fasen, med en sån här rate på inläggen Hardy så har du lätt fördubblat antalet till år 2008! Vi håller i hatten inför dina blixtrande gäddfiskefingrar. Tur du är snabbare när du gör mothugg. :D
Träffade ett av dina fans i julas btw..
puttestuts
25-01-2006, 11:01
Jorå.. Nog gillar jag att fiska gädda alltid.. Har precis även börjat använda flugspö i jakten på slemmisarna.. Det är en upplevelse kan jag lova ;)
Absolut. Vem vet vi kanske ses i Mosjön till sommarn, du känner igen mig på att jag är den söm flugfångar dem och släpper tillbaka så gott som alla.
Du puttestuts... Låt gärna bli att släppa tbx slemmisarna i Mosjön.. Det finns knappt nån ätbar fisk kvar i sjön pga alla j-vla gäddor.. Både sik och aborre har så gott som försvunnit de senaste 5 åren medans slemmisarna har bara blivit fler och fler...
Hej, passa ju bra att skriva i den här tråden tycker jag eftersom jag är ny medlem också :) Jag kör c&r på fisken jag inte äter fast finns ju mycket intressant på denna sida ändå för oss som kör c&r.
TheBoP: så helt plötsligt har gäddan ätit upp all abborre och sik? På bara 5 år att nästan all abborre och sik har försvunnit av naturliga skäl låter inte troligt eftersom sjön har nog funnits några fler år...
Att klaga på gäddan för det är ju bara löjligt, kan de vara MR.Människan som ligger bakom det? Förmodligen.
Hej, passa ju bra att skriva i den här tråden tycker jag eftersom jag är ny medlem också :) Jag kör c&r på fisken jag inte äter fast finns ju mycket intressant på denna sida ändå för oss som kör c&r.
TheBoP: så helt plötsligt har gäddan ätit upp all abborre och sik? På bara 5 år att nästan all abborre och sik har försvunnit av naturliga skäl låter inte troligt eftersom sjön har nog funnits några fler år...
Att klaga på gäddan för det är ju bara löjligt, kan de vara MR.Människan som ligger bakom det? Förmodligen.
Hahhahahahhaha... Äntligen en på sidan som visar intelligens. :P
Klockren kommentar:D
Enligt vad jag har läst på fj så har den inplanterade kanadaXXXXXX gjort det svårt för den inhemska XXXXXX att klara sig i de vatten där kanadaXXXXXXen planterats. Där har vi en fisk som är onödig i svensk vatten och även saboterar för de naturliga arterna där den finns. Så gäddan ska man inte skylla på, skyll på kanadaXXXXXXen där den är inplanterad. Eller skyll inte på kanadaXXXXXXen heller, utan skyll på Mr Människan som Denzar påpekade.
Det var ju trots allt människan som planterat in den en gång i tiden.