handdator

Visa fullständig version : Tsunami i ett vattenglas

Horst Kuehne
21-12-2005, 12:31
Kära vän vilken "storm i ett vattenglas" vi åter igen ställt till med på anslagstavlan, hehehehehe! Tänk vad det finns för "konstiga" människor där ute i samhället som mår bra bara när de kan spy gallan ur sig. Hade vissa av dessa lagt ner lika mycket tid och möda att lära sig skriva och stava korrekt när de satt i skolbänken, då skulle vi idag ha mycket bättre "etikett" och ett bättre samhälle. Än har dock tåget inte gått - det finns stora chanser att kanske få ett jobb inom politiken?
Kan inte storsloken instifta ett pris för elakhet och förolämpning?

Admin
21-12-2005, 13:17
Kan inte storsloken instifta ett pris för elakhet och förolämpning?

Det är skiftande nivåer på de inlägg i debatten vi möts av. Från den sakliga och alltid pålästa scanner ända ner till det vi nu läser om på anslagstavlan.

Men här på storsloken välkomnar vi alla gäddfiskare :) kan man fiska gädda kan man också ta ställning både för och emot C&K:s förträfflighet. Klart är att man får tåla lite grann om man ska ge sig in i debatten här på storsloken, men livet blir ju mer innehållsrikt så, med både lite toppar och dalar. Klart är också att storsloken.se kommer att fortsätta att ge Sveriges gäddfiskare tillgång till den mest faktaspäckade up-to-date informationen om Sveriges förnämsta rovdjur - gäddan!

Kan också meddela att vi just nu blivit populära i Tyskland också! Själv förstår jag ingenting, men du Hoss kan väl översätta? Here goes:

http://www.fischundfang.de/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=14&t=000004&p=

XeoZ
21-12-2005, 15:30
jo men ni tar ju död på all gädda satt snart finns de ju ingen kvar!!
visserligen i insjöar men vem vill fiska i en helt gädd död sjö där de bara finns abborar och andra fiskar och ingen gädda!
jag tycker att de är okey att köra med C&K om man tar rätt på fisken och inte dumpar den i skogen!!
för de värkar så jäkla onödigt att ta upp fisk döda den och sen slänga den under en gran och gå därifrån!! då kan man lika gärna släppa i den igen!!
de finns ett gott recept på ungstekt gädda, man kan ju göra olika men de vanligaste är att man rensar fisken saltar och pepprar och lägger i en klick smör i den sen några champinjoner i också sen slår man in den i ungsfolie och stoppar in den i ungnen på 225 grader i ca 20-30 min sen klart as gott!!!!

ajja ni bryr er väl inte om vad ja tycker om de ändå satt jag orkar inte engagera mig mer!!

god jul och gott nytt år!!

ps. potatis funkar bra till gäddan ;)

Admin
21-12-2005, 19:14
jo men ni tar ju död på all gädda satt snart finns de ju ingen kvar!!
visserligen i insjöar men vem vill fiska i en helt gädd död sjö där de bara finns abborar och andra fiskar och ingen gädda!
jag tycker att de är okey att köra med C&K om man tar rätt på fisken och inte dumpar den i skogen!!
för de värkar så jäkla onödigt att ta upp fisk döda den och sen slänga den under en gran och gå därifrån!! då kan man lika gärna släppa i den igen!!
de finns ett gott recept på ungstekt gädda, man kan ju göra olika men de vanligaste är att man rensar fisken saltar och pepprar och lägger i en klick smör i den sen några champinjoner i också sen slår man in den i ungsfolie och stoppar in den i ungnen på 225 grader i ca 20-30 min sen klart as gott!!!!

ajja ni bryr er väl inte om vad ja tycker om de ändå satt jag orkar inte engagera mig mer!!

god jul och gott nytt år!!

ps. potatis funkar bra till gäddan ;)

Se där vad en bra dialog kan "ställa till med"! Tack vare ditt inlägg kommer Sveriges gäddfiskare att kunna uppskatta gäddan betydligt mer. Tack för receptet! När smakar en gädda bäst? - Hvergang!

Sedan bryr vi verkligen oss om vad du tycker XeoZ, det är faktiskt precis därför vi finns till. En riktigt GOD JUL på dig.

/storsloken.se

XeoZ
21-12-2005, 22:03
okey de va skönt att höra att nån lyssnar på mig :)
gäddan smakar bäst när den är liten tex 1-3 kilo!!!

Horst Kuehne
22-12-2005, 07:18
Hej "Admin"!
Jo du, det där var ord och inga visor på den tyska sajten! Om jag skulle vara en av de 3 som står bakom gäddflaket skulle jag genast packa min väska och gömma mig i stora skogen. Nu har storsloken.se lyckats med konststycket att reta upp tyska fiskare. Där talas det bl.a. om att samåka upp till er, ta ifrån er fiskespön och slå sönder dessa på era huvuden - och mycket värre saker nämns! Vilket "ramaskri" där nere! Nu blir väl C&R-gänget glad, va? Ojojojojoj!

Horst Kuehne
22-12-2005, 07:38
Hej på dig "XeoZ"!
Det är nog ingen på storsloken.se som har något emot dig, inte jag heller. Jag är alltid öppen för en diskussion och även jag lyssnar på andras åsikter, tro det eller ej. Men - - - jag är tvärt emot alla människor som vill "fostra" andra och tvinga på dessa sina egna åsikter. Jag tycker vidare att de som inte kan föra en VÄRDIG diskussion, utan personangrep, fula ord och förolämpningar och som gömmer sig bakom anonymitet bör inte tillåtas att uttrycka sig på denna sajt, inte på andra heller. Står man inte för det man säger, med allt vad detta innebär, då har man enligt min mening ingen rätt till det som kallas för yttrandefrihet. Det är precis samma sak som med demokratiska demonstrationer: den som då gömmer sitt ansikte bakom en mask har inga ärliga avsikter och bör genast arresteras. Ha det så bra och tack för receptet!
Skitgubben

XeoZ
22-12-2005, 13:42
Horst jag ska vara ärlig och säga att mina föreldrar inte vill att jag ska ge mitt efternamn till andra på internet, vilket jag tycker är konstigt!! men mitt förnamn kan jag ge ut! jag heter Alexander och anledningen till varför jag inte skrev de som inloggnings namn är att jag helt enkelt inte hade lust att visa alla vad jag heter!!
men trots de så står jag för allt jag skrivit i detta forum!!

Sketfiske på er!
MVH/Alex

Horst Kuehne
22-12-2005, 16:40
Hej Alex!
LYSSNA VÄL på dina föräldrar, åtminstone i det avseende. De VET vad dom talar om! Annars är allt bra och jag hoppas det är det också med dig!
GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Hälsar
"Skitgubben" Horst

Rebell
23-12-2005, 01:21
Har svärföräldrar nere i östhammar, dom brukar lägga ut näten efter havsö,ring och även ta dom med spö ibland. Nu dom sista åren har det blivit mycket sämre med ö,ring? knappt nån alls på annars så säkra ställen. Nu i höst fick dom i allafall en gammelgädda i ett av näten, den hade två halv smälta fiskar i sig, dem ena var en fin sik och den andra en skaplig havsö,ring jag tror att fisket efter havsö,ringarna skulle bli bättre om man tog upp några FLAK med gädda där nere?
...vad säger ni borde vi inte ta och åka ner och dra av en höst tävling där nästa år? Kan nog ordna stugor (nästan gratis! ;)
Kan ju i ofs bli lite komplikationer om vi stöter på ett gäng C&R:are men Horst kan nog tala dom till rätta?

Det är skiftande nivåer på de inlägg i debatten vi möts av. Från den sakliga och alltid pålästa scanner ända ner till det vi nu läser om på anslagstavlan.

Men här på storsloken välkomnar vi alla gäddfiskare :) kan man fiska gädda kan man också ta ställning både för och emot C&K:s förträfflighet. Klart är att man får tåla lite grann om man ska ge sig in i debatten här på storsloken, men livet blir ju mer innehållsrikt så, med både lite toppar och dalar. Klart är också att storsloken.se kommer att fortsätta att ge Sveriges gäddfiskare tillgång till den mest faktaspäckade up-to-date informationen om Sveriges förnämsta rovdjur - gäddan!

Kan också meddela att vi just nu blivit populära i Tyskland också! Själv förstår jag ingenting, men du Hoss kan väl översätta? Here goes:

http://www.fischundfang.de/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=14&t=000004&p=

(ironi?)