Visa fullständig version : Horst på radio?
Rosa Magnum
09-10-2005, 01:15
Kan det stämma att man hörde Horst ljuva stämma i "Flipper" på P3 idag? Horst snackade gäddor med en kille som hade gäddfobi, en fobi som ska ha uppkommit efter att killen frontat med en gädda under en simtur som barn...
Horst Kuehne
09-10-2005, 19:00
Hej på dig "Rosa Magnum"!
YES SIR! Jag erkänner, det var faktiskt jag, men jag tvivlar på att jag har en "ljuv stämma". Tack i alla fall för dom trevliga orden, dom värmer hjärtat "of an old pike slayer". Vissa C&R-are kommer nu säkert att säga att jag inte har något hjärta när dom läser följande: Har nu avslutat årets jakt och ska hämta hem båten de närmaste dagarna. Resultatet för 2005: 252 bonkade gäddor. Nu bryter det väl ut en storm igen, liknande världskrig nr. 3 ??????????
Ha det så bra och "skitfiske på dig"!
Horst
Självklart gräver storsloken.se i de digitala källarvalven för att berika våra medlemmar med det senaste i gäddväg. I detta speciella reportage belystes ämnet gäddskräck, och gäddans framfart mot oss människor.
Som Flipper själva uttrycker sig:
Av alla Stephen Kings monster är ”Det”, troligtvis det läskigaste. ”Det” kan vara vad som helst. Vart som helst. ”Det” är skräcken personifierad. Vi sänder reportaget om monstret vi alla någon gång varit riktigt nära - Gäddan.
Klicka bara på denna länk för att lyssna:
Gäddskräck - Ett radioprogram med Horst Kuehne som gäst (http://storsloken.se/forums/images/uploads/flipper.mp3)
Horst Kuehne
10-10-2005, 09:19
Ja du, det där kommer nog att reta upp invånarna i Härjedalen idag, dock inte p.g.a. gäddorna. Den där journalisten säger bl.a. att jag före min pensionering var turistchef i Hede i HÄLSINGLAND. I Härjedalen törs man inte ens säga att Hede ligger i Jämtland!
Kanske borde killen sätta sig i skolbänken igen och lära sig lite mera om Sverige och ett ämne som heter geografi? Heheheheh - - -