handdator

Visa fullständig version : 600 kg gädda på ett släp

Blixt (Gäddornas skräck)
19-08-2005, 18:04
Att fylla ett släp med gäddor och sen slänga ser jag fan ingen mening med!

ja vad kan det vara för mening med att fylla ett släp med gädda ?
förmodligen samma anledning som 22 man jagar en läderbit runt en gräsmatta
eller 10 fullvuxna karlar slåss om en liten gummibit på en glashal is !

Det är tävling och meningen är att vinna precis som i vilken annan sport som helst, har aldrig sett några sura miner om att det slås ihjäl fisk en trollingtävling efter ädelfisk men när det bonkas gädda blir alla sura. Kan det bero på att gäddan är huggvilligare än andra trollingbyten? dom är helt enkelt avundsjuka, "tänk vi fick 85 kg XXX på fyra timmar på XXXfestivalen i Karlshamn".
Det kom 85 team från sex nationer till start totalt vägdes det in 17 XXXar och en XXXXX första dagen, här var vi 24 team från ett land
min båt tog 11 kg och fick åka därifrån grymt missnöjda men vi kommer tillbaka nästa år och hjälper till att fylla en ny släpvagn helt utan mening.
Skitfiske

Erik N
19-08-2005, 22:24
Sant så sant Blixt. Tävlingsmomentet kombinerat med naturupplevelsen gör att det är en perfekt kombination. I alla tider har människor skrävlat om hur stora fiskar dom tar, och här är det upp till bevis. Hur bra fiskare är man egentligen?

Sen är en annan tjusning med detta just det oberäkneliga. Hur många gånger har man inte varit säker på att man har just rätt wobbler, och en timme senare sitter man där med ett gigantiskt frågetecken i pannan och kan inte fatta varför det inte hugger.

Nyckfullheten skapar ju egentligen också möjligheten för samtliga tävlande att dra sig undan med hedern något så när i behåll, om man gjort en mindre bra insats. ;) Finns alltid något att skylla på.

Nä gäddfisketävlingar är definitivt här för att stanna! Det ger helt klart en extra krydda åt gäddfisket. :)

(sen är det censur på all "ädelfisk" på storsloken, ser dina XXX. Det är därför du måste skriva ö-r-i-n-g eller ö*r*i*n*g för att det ska synas. De tar tydligen seriöst på det här med just GÄDDA. :D )

XeoZ
21-12-2005, 16:26
varför kan man inte väga fisken och sedan släppa i den igen?
man väger alla fiskar man får up och sen släpper man dom och sen räknar man ihop hur mycket dom vägde tillsammans!!
enda skillnaden är ju att gäddan inte ligger och ruttnar under en gran!!

Rebell
23-12-2005, 00:47
Bra skrivet! ...jag gillar verkligen sättet att tänka! Köper det rätt av i alla lägen, det tycker jag alla borde göra? (allt är ju logiskt)
Jag har föresten en fråga! Är alla storslokare lika duktiga på att fiska ö,ring som gädda? Jag har nämligen en lite kul grej som jag tänkte höra om ni var intreserade av?
Jag vet ett vatten med otroligt stabilt bestånd av insjö ö,ring (+ en och annan gädda samt fin abborre;) sjön är inte så gätte stor... båt och flytring är tillåtet + att man får ta upp hur många man vill! :) Det ända som är lite tråkigt är att ö,ringarna håller sig mellan 1 och 3 kilo, den störta jag fått där är 4,3kg
Vad säger ni ska vi dra ihop ett gäng och sticka upp till sommarn och fylla ett FLAK! med ö,ring ?
Kommer man en mulen dag med lagom vind brukar det inte vara några problem att dra ihop runt 10 fisk! ...har en specialare som jag kör med ;-)

(ironi?)

Horst Kuehne
23-12-2005, 11:12
Jag hänger med direkt - trots att jag då förmodligen förlorar mitt medlemskap i storsloken.se! Hör av dig igen när det drar ihop sig!
Hälsningar från "Gäddkungen i Härjedalen"

rabbit70warhammer
02-01-2006, 18:18
jag trodde du gillade ädelfisk horst:)