Oregistrerade
18-08-2005, 13:35
Jag har tills nu ansett och trott att denna rörelse var något av ett skämt, och förmodligen inte så illa menat, men jag får tydligen tänka om här....
Jag tycker att det är ytterst beklämmande att en samling mentalt omogna
"småpojkar" överhuvudtaget får uppta en plats i cyberrymden för att publicera
sånt här trams.
Jag vill verkligen ifrågasätta hur man som människa och därmed en varelse i
åtnjutande av vårt biologiska och ekologiska system, kan tycka att det är
häftigt, när man under 4 timmar landar 600 kg. fisk, låter fångsten ligga o jäsa på ett bilsläp, tills man slutligen kastar bort alltihop ???
Väx upp !!!! Som en god och värdig fångstman, av fågel, fisk eller däggdjur skall man åtmindstonde ta tillvara på det man dödar, tillaga fångsten och njuta den tillsammans med dryck, i goda vänners lag.
Det är med sorg jag beskåder den rubbning i ekosystemet ni ställt till med, och jag hoppas innerligt att ni så småningom växer upp och blir fullvärdiga
medlemmar i någon seriös fiskeklubb.
Lycka till !!
// C.
Jag tycker att det är ytterst beklämmande att en samling mentalt omogna
"småpojkar" överhuvudtaget får uppta en plats i cyberrymden för att publicera
sånt här trams.
Jag vill verkligen ifrågasätta hur man som människa och därmed en varelse i
åtnjutande av vårt biologiska och ekologiska system, kan tycka att det är
häftigt, när man under 4 timmar landar 600 kg. fisk, låter fångsten ligga o jäsa på ett bilsläp, tills man slutligen kastar bort alltihop ???
Väx upp !!!! Som en god och värdig fångstman, av fågel, fisk eller däggdjur skall man åtmindstonde ta tillvara på det man dödar, tillaga fångsten och njuta den tillsammans med dryck, i goda vänners lag.
Det är med sorg jag beskåder den rubbning i ekosystemet ni ställt till med, och jag hoppas innerligt att ni så småningom växer upp och blir fullvärdiga
medlemmar i någon seriös fiskeklubb.
Lycka till !!
// C.