handdator

Visa fullständig version : Ni e fan helt mongoloida!

Oregistrerade
15-08-2005, 20:22
Vafan e de me er era jävla cp offer....tänker inte skriva nå mer eftersom jag antagligen kommer kunna bli anmäld för nått då!

DÖD åt Team Utrotarna!

Jon
15-08-2005, 22:23
Men annars mår du bara bra?

Oregistrerade
15-08-2005, 22:53
GRYMT BRA SAGT!!!!! ja håller me dig helt C&R fiske e mkt bättre

Admin
16-08-2005, 03:48
Vafan e de me er era jävla cp offer....tänker inte skriva nå mer eftersom jag antagligen kommer kunna bli anmäld för nått då!

DÖD åt Team Utrotarna!

Du ser det här är egentligen anledningen till att vi hade en spärr för oregistrerade/icke medlemmar att posta inlägg förut. Det är helt ok att sitta hemma framför egen burk, bli högröd i ansiktet, stampa i golvet och spotta och svära, men här inne måste man åtminstone kunna formulera sig. Helst på begriplig svenska, men vi gillar ju även engelska. (Se ex. Catch N Kill)

Ett antal missar i syntaxen här, undrar vad han ville egentligen? :confused:

Horst Kuehne
16-08-2005, 08:30
Hi all you pike slayers out there!
Just to give the whole discussion a little more "colour", I will throw in my 5 cents worth of nothing in english. Yes, there ARE a lot of funny and sick people out there, which nobody in his right mind wants to meet in a back alley at night. But that we will have to accept, generous as we at storsloken.se are. According to my opinion, storsloken.se is on the right track, 200 members can´t all be wrong! By the way: CONGRATULATIONS and keep up the great work you head honchos are doing!
To heat up the discussion still a little more: I have myself caught and clobbered 200 pike so far this year. How do you C&R guys and other "funny people" like that???? Please don´t be afraid to reply to that, to let off some more steam before you bust. Perhaps then we can get along better with each other. Welcome and "put the hammer down"! But beware, a bumerang correctly thrown ALWAYS COMES BACK!

Rosa Magnum
16-08-2005, 23:31
"Vafan e de me er era jävla cp offer....tänker inte skriva nå mer eftersom jag antagligen kommer kunna bli anmäld för nått då!

DÖD åt Team Utrotarna!"

Undrar om inte det räcker för en anmälan... I meningen "död åt team utrotarna" kan man om tittar tillräckligt noga se något av en hotbild:)

Kul i alla fall att se att C&R fanatikerna fortsätter att kämpa för ökad C&R och lägger ner mycket blod svett och tårar för att formulera riktigt "mördande" texter i försök att omvända fiskare med förkärlek till klubban... Med snillen som de här vid rodret på motståndarbåten kommer det bli riktigt svårt för storsloken.se att behålla C&K anhängarna.

Oregistrerade
18-08-2005, 13:33
Jag har tills nu ansett och trott att denna rörelse var något av ett skämt, och förmodligen inte så illa menat, men jag får tydligen tänka om här....

Jag tycker att det är ytterst beklämmande att en samling mentalt omogna
"småpojkar" överhuvudtaget får uppta en plats i cyberrymden för att publicera
sånt här trams.
Jag vill verkligen ifrågasätta hur man som människa och därmed en varelse i
åtnjutande av vårt biologiska och ekologiska system, kan tycka att det är
häftigt, när man under 4 timmar landar 600 kg. fisk, låter fångsten ligga o jäsa på ett bilsläp, tills man slutligen kastar bort alltihop ???

Väx upp !!!! Som en god och värdig fångstman, av fågel, fisk eller däggdjur skall man åtmindstonde ta tillvara på det man dödar, tillaga fångsten och njuta den tillsammans med dryck, i goda vänners lag.

Det är med sorg jag beskåder den rubbning i ekosystemet ni ställt till med, och jag hoppas innerligt att ni så småningom växer upp och blir fullvärdiga
medlemmar i någon seriös fiskeklubb.

Lycka till !!
// C.

XeoZ
21-12-2005, 16:35
men allså ni är ju bra goa istället för att ta åt er av andras åsikter klagar ni på deras stavning och undrar om han/hon gått i skolan eller vad han/hon har gjort under skoltiden!!
om ni inte förstår va han menar verkar det vara ni som kanske borde fundera på vad ni igentligen gjorde när alla andra satt i skolbänken!!

Horst Kuehne
21-12-2005, 18:56
Till "XeoZ":
Vet du över huvudtaget vad du talar om? Vi åtminstone respekterar andras åsikter och tvingar inte på andra våra egna åsikter, men det gör bl.a. du! Har du någonsin hört talas om "live and let live"? Förresten, vi behöver inte sätta oss i skolbänken igen, vi har både bra utbildningar, avgångsexamen och jobb och gör rätt för oss i samhället. Har/gör du det också? Bara det att du gömmer dig bakom en dum anonym signatur visar motsatsen! Men GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till dig ändå och ha det så trevlig!

XeoZ
21-12-2005, 22:17
de jag menar är att ni inte är öppna för kritik mot catch and kill!!
nej man kan inte säga att jag gör rätt för mig i samhället eftersom jag är 14 år och fortfarande går i grundskolan!!!
och ja jag vet att ni tar emot andras åsikter men inte tar till sig dom utan är helt sålda på C&K!! men varför hata C&R ja menar är de så roligt att krossa skallen på en gädda och sen slänga ut den i skogen?
jag tycker att de är drillningen och känslan att ha fisk på som är hela grejen med att fiska inte att slå ihjäl den med en slägga och sen skryta om hur mycket fisk man slagit ihjäl under ett år!!
ni hör ju själva hur sjukt de låter!!
jag hoppas ni tänker om och spar liv istället för att ta liv!!

annars önskar jag er alla en god jul och ett gott nytt år!!

Horst Kuehne
22-12-2005, 09:12
Hej "XeoZ"!
Var i fridens namn har du fått det ifrån att vi inte tål kritik angående C&K??????? Som jag har sagt i tidigare inlägg är det "give and take" samt "live and let live". Vi har en åsikt och C&R-förespråkare har en annan. Men det är nog C&R-gänget som skriker högst och använder sig av bl.a. förolämpningar och förnedrande uttryck p.g.a. VÅRA åsikter. SYND att man inte kan föra en värdig dialog, värdig BÅDA parter. Det är så krig börjar, genom att inte acceptera andras åsikter, tro, livstil etc. Och det är DET jag är emot för brinnande livet!
Dessutom är det inget att skämmas för att vara 14 år - även din tid kommer! Fortsätt med att kämpa för det du tror på, men ha alltid framför ögonen att inte skada andra människor p.g.a. att dessa kanske är, ser ut eller tänker "annorlunda"!

XeoZ
22-12-2005, 13:32
självklart lyssnar jag också på andras åsikter men de betyder inte att jag inte kan lägga fram min åsikt om jag tycker deras är fel!!
jag skäms inte över att jag är 14 jag snarare är glad över att jag har hela livet kvar att lära mig av!!!
och jag har kommit fram till att de inte är någon ide att försöka övertala er att köra med C&R eftersom man säger att min inte kan lära en gammal hund att sitta!!!!
och ni har ju klubbat så många gäddor att ni skulle bryta er livscirkel om ni ens släppte tillbaks en enda gädda!!
föresten har en kille jag känner dragit upp över 300 gäddor i år och släppt i varenda en vilket tycker jag är mycket mer imponerande än att man lyckats slå ihjäl 200 gäddor!! att dra upp 300 gäddor och släppa i samtliga är något ni C&K snubbar aldrig skulle klara av!! detsamma gäller honom han skulle å andra sidan aldrig klara av att döda 300 gäddor och slänga ut dom i skogen!!
jag förstår er att ni inte kan gå över till C&R men de skulle inte skada att ta tillvara på fisken ni drar upp!!
och då vet jag inte om du gör de Horst för de kanske du gör och då är ju allt okey!
jag är inte emot C&K men om ni inte ska ta tillvara på fisken släpp tillbaks den då!!!

sketfiske på er!
MVH/Alex

Horst Kuehne
22-12-2005, 18:47
Hej på dig igen "XeoZ"!
Ja du, nu har du sagt ditt och jag kan t.o.m. acceptera det du säger och tycker. Jag respekterar din åsikt, men du må också respektera min. Kom ihåg "live and let live"! Kanske lite längre fram i livet börjar du ändra din åsikt, det brukar vara så i livet när man har varit med om några "ups and downs". Vem vet? Men du har fel med ditt påstående om hundar: VISST kan man lära gamla hundar att sitta! (Detsamma gäller även för "gamla gubbar" - de sitter hellre än stå!)
Må gott och skitfiske på dig!
Horst

Rebell
23-12-2005, 01:10
I`m with you Horst! Word!

Hi all you pike slayers out there!
Just to give the whole discussion a little more "colour", I will throw in my 5 cents worth of nothing in english. Yes, there ARE a lot of funny and sick people out there, which nobody in his right mind wants to meet in a back alley at night. But that we will have to accept, generous as we at storsloken.se are. According to my opinion, storsloken.se is on the right track, 200 members can´t all be wrong! By the way: CONGRATULATIONS and keep up the great work you head honchos are doing!
To heat up the discussion still a little more: I have myself caught and clobbered 200 pike so far this year. How do you C&R guys and other "funny people" like that???? Please don´t be afraid to reply to that, to let off some more steam before you bust. Perhaps then we can get along better with each other. Welcome and "put the hammer down"! But beware, a bumerang correctly thrown ALWAYS COMES BACK!

(ironi?)