handdator

Visa fullständig version : Dåligt!!!!!!!!

Oregistrerade
06-08-2005, 22:08
Jag tycker att det är väldigt dåligt att ni vill få in catch´n kill i sportfisket.. för då kommer gäddan förmodligen att dö ut om många fler börjar me de, och så e de en till sak som e dålit. tänk så här, att ju fler små fiskar som dödas desto mindre blir chansen att få en riktit stor fisk..

Horst Kuehne
07-08-2005, 08:42
Hej på dig "dåligt!!!!!!"

Roligt att se att någon med så stora kunskaper om gäddfiske skriver ett inlägg på den här väldigt dåliga hemsidan. Alltid kan man lära sig nåt, tack för det. Jag förmodar att du arbetar som professor i biologi med inriktning på fisk, med gädda som specialfack? Dock tycker jag du borde söka ett jobb som konsult och bollplank där du kan tjäna minst 20 000 kronor om dagen, åtminstone i Jämtland. Då har du dessutom mycket fritid att fiska smågäddor och släppa dem tillbaka så att dem blir riktigt stora. Du kan ju, med de kunskaper du har, lägga en motion i Riksdagen för att skapa en lag mot "catch ´n kill" metoden. Ännu bättre om du försöker med Europadomstolen i Bryssel. Kan dessa herrar och damer stoppa morkullejakten i Sverige och göra en lag som tvingar lodjursjägare att REGISTRERA sig före jakten, då borde det inte heller vara svårt för dem att förbjuda gäddbonkande. Lycka till och välkommen till storsloken.se som verkligen behöver experter som dig!

Huggkroken
07-08-2005, 19:47
Jag tycker att det är väldigt dåligt att ni vill få in catch´n kill i sportfisket.. för då kommer gäddan förmodligen att dö ut om många fler börjar me de, och så e de en till sak som e dålit. tänk så här, att ju fler små fiskar som dödas desto mindre blir chansen att få en riktit stor fisk..

Eller är det så att ju fler gäddor som man tar upp desto mera mat blir det till de som är kvar?=Mera stora gäddor.
Och oroa dig inte för att gäddan ska dö ut!! Dom kommer att överleva både dig,mig och mänskligheten.

Oregistrerade
07-08-2005, 22:24
eeh tror du har fattat det fel där för ju fler gäddor man tar upp desto mindre mat blir det ju så då krymper ju dom stora gäddorna så dom blir små.. duh

Oregistrerade
08-08-2005, 08:06
Ha ha ha, Denna post ligger bortom all mänsklig förnuft och logiskt tänkande.

Citat: "eeh tror du har fattat det fel där för ju fler gäddor man tar upp desto mindre mat blir det ju så då krymper ju dom stora gäddorna så dom blir små.. duh"

ha ha ha.

Om du skjuter dina vänner kring matbordet - hur mycket mat finns det kvar till dig själv? Du får hela bordet med mat för dig själv. Bara att göda på dig med allt det smarriga som finns. Mindre konkurrens = bättre förutsättningar för den enskilde individen.

Du kan äta dig hur tjock som helst.

Oregistrerade 2
08-08-2005, 08:08
Ovan post inte att förväxla med poststartaren och två inlägg ovan denna (oregistrerad).

MrMagic
12-08-2005, 00:21
Det är ju ändå inte längre rev än på den som tappa rullen ju....:confused: